Trăim vremuri în care ne permitem să citim și chiar să vedem totul în lume. Democratizarea informației este vizibilă, chiar dacă mulți vor zice că de fapt calitatea este o mare problemã. Scopul acestui material nu este însă de a evalua sursele de informare, nici măcar de a face recomandări spre lectură. Este un unghi nou pe care îl abordez, care încearcă să conecteze turismul de inovație. Încă de la început e bine de precizat că prin inovație nu mă voi referi la cea tehnologică, de prea multe ori singura vizibilă, ci la alte categorii pe care nici nu le luăm în considerare.
Călătorim, vedem, analizăm, comparăm și chiar avem idei. Asta se întâmplă în anul de grație 2024 și sperăm ca pacea și prosperitatea să țină planeta pentru a aprofunda această dimensiune. Nu înseamnã că orice sugestie sau idee nouă ne împinge să plonjăm în spațiul antreprenorial, dar putem să lansăm subiecte publice, dezbateri utile, pentru o societate deschisă. Nu trebuie să se sesizeze instituțiile statului, nici măcar grupurile de afaceri. Dar desigur, acestea pot să o facă, căci astfel ajutăm evoluția societală.
Nu orice idee poate prinde și nu mă refer doar la o dezvoltarea de afacere. Cultura sau timpurile joacă un rol important. De exemplu, în Armenia, am căutat urme ale simbolului Radio Erevan. Nimic, nici măcar un tricou nu există… Îmi amintesc că și România era foarte reticență în anii 1990 la a comercializa brandul Dracula, nu mai e cazul acum.