*Elevii au învățat să nu fie martori tăcuți, ci să devină actori ai schimbării, în cadrul unui eveniment interactiv de prevenire a violenței școlare.
În curtea Liceului de Arte „Bălașa Doamna” din Târgoviște, ziua de 29 mai a fost marcată de un eveniment educațional inedit – un teatru-forum cu tema combaterii violenței în mediul școlar. Activitatea, moderată de profesoara pentru învățământ primar Oana Păunescu, a captat atenția și implicarea activă a elevilor, oferindu-le o lecție vie despre responsabilitate și empatie.
Evenimentul a început cu un moment-surpriză – un conflict regizat între doi elevi, pus în scenă pentru a testa reacțiile colegilor lor. Elevi-observatori, integrați discret în rândul publicului, au urmărit atent cum s-au poziționat ceilalți: câți au ignorat scena, câți au intervenit, au alertat un adult sau au manifestat pasivitate. Deși niciun elev nu a încurajat conflictul, majoritatea au ales să rămână martori tăcuți, fără a interveni activ.
În partea a doua a activității, elevii au fost invitați să urce pe scenă, să înlocuiască protagoniștii și să experimenteze propriile metode de aplanare a conflictului. Acest exercițiu a fost nu doar formativ, ci și revelator, ajutându-i pe participanți să înțeleagă ce cuvinte și atitudini pot dezarma violența și cum pot contribui pozitiv în contexte reale.
Evenimentul a fost urmat de inaugurarea unei biblioteci tematice – biblioteca antiviolență – în incinta liceului, un spațiu dedicat educației nonformale și dezvoltării unei culturi a respectului.
Activitatea s-a desfășurat în cadrul proiectului „Respect pentru toți, violență pentru nimeni!”, parte a Programului Național „Împreună Prindem Curaj!”, prin care școala și-a propus, pe tot parcursul anului, să prevină și să combată comportamentele violente din mediul educațional.