*În județul Dâmbovița, aproximativ 2.300 de elevi din 29 de licee participă la aceste evaluări
În această săptămână au început probele de competențe pentru examenul de Bacalaureat 2025, organizate pentru prima dată în timpul iernii, o schimbare față de programarea tradițională din vară. Decizia Ministerului Educației de a muta aceste evaluări în lunile ianuarie și februarie a generat reacții diverse din partea profesorilor, elevilor și părinților.
Valentin Stancu, inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Dâmbovița, a explicat motivele acestei măsuri și cum s-a desfășurat organizarea la nivel județean. Potrivit acestuia, Ministerul Educației a justificat mutarea prin dorința de a reduce presiunea asupra elevilor în perioada verii, când aceștia trebuie să susțină și probele scrise ale examenului, urmate de admiterea la facultate. În județul Dâmbovița, aproximativ 2.300 de elevi din 29 de licee participă la aceste evaluări, care includ: Proba A: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română; Proba B: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă; Proba C: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională; Proba D: Evaluarea competențelor digitale.
„Au existat două note succesive ale Ministerului Educației, care au venit în sprijinul unităților de învățământ și al nostru, în sensul că s-a putut modifica programul școlar prin hotărârile consiliilor de administrație la nivelul unităților, astfel încât lucrurile să se desfășoare complementar și nu concomitent. Cea de-a doua notă a Ministerului Educației a stabilit că programul de evaluare a competențelor poate începe înaintea orei 13:00, pentru elevii care învață după-amiaza. De asemenea, a fost redus, într-o anumită măsură, timpul alocat orelor de curs, deoarece organizarea examenului de Bacalaureat presupune o comisie formată din profesori, iar aceștia trebuie retrași de la cursuri. Să sperăm că, după data de 7 februarie, vom putea spune că, alături de colegii profesori, am reușit să ducem la bun sfârșit o metodologie care este în vigoare”, a transmis inspectorul școlar general, Valentin Stancu.